Friday 28 June 2013

Duit Oh Duit


Teks oleh: Mazlia Murat


Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani....

Hari yang baru, semoga lebih baik daripada semalam. Insya Allah.

Saya semakin berdebar-debar. Banyak yang bermain dalam fikiran. Maklumlah... saya dijadualkan bersalin hujung bulan Ogos. Tidak tahu bagaimana mahu menjangkakan apa yang akan berlaku. Lebih berdebar memikirkan kos bersalin kelak. Alahai....

Semalam telefon Az-Zahra, telan air liur saya mendengar range kos bersalin. Dari RM2000 hingga RM8000. Ish! Harga sebuah kelahiran! Itulah mengada.... mahu bilik seoranglah... mahu bawa B&B plan lah.... FBB Selayang pun paling mahal RM5000. Hmm... masalahnya tidak ada pakar perempuan pula. Alahai....

Insya Allah, saya dan suami sudah sediakan bajet. Namun pada saat bergelar SRT ini, saya semakin panas punggung. Perlu segera bertindak! Ya, saya perlu pastikan akan ada yang masuk bagi menggantikan apa yang akan keluar. Saya perlu jadi SRT yang produktif. Semoga Allah kurniakan rezeki untuk anak yang bakal lahir ini. Rezeki yang halal dan diberkati. Amin.

Ramaikah di luar sana yang sedang dalam dilema seperti saya? Mari kita sama-sama berusaha. Manalah tahu, rezeki anak. Yang belum ada anak, malah yang belum berkahwin pun, tidak salah mencuba. Yang ada pendapatan tetap pun dialu-alukan. Tidak salah melakukan satu anjakan paradigma dalam hidup. Ceh, perkataan bombastik hari ini. :)

Jadi, apa tunggu lagi. Hubungi saya untuk menyertai kelas online. Sekiranya tidak mahu sertai, kelas pun, boleh beli e-book di bawah.

Siapa yang sesuai sertai kelas ini ataupun membeli e-book ini?
- Sesiapa sahaja yang minat menulis tetapi tidak tahu bagaimana mahu bermula.
- Sesiapa sahaja yang mahu menggunakan blog sebagai medium untuk mempromosikan barangan jualan mereka.
- Sesiapa sahaja yang ada duit lebih dan mahu membantu saya menjana pendapatan dari rumah. :)





Lokasi kelas: Alam maya; cukup ada sambungan Internet dan komputer.
Harga kelas online (+percuma e-book) RM130
Harga e-book sahaja: RM50
Masa: Terpulang pada kelapangan pelajar dan guru.
Pemantauan sehingga pelajar berjaya menghasilkan 44 entri blog dengan bahasa dan input yang menarik.

Tunggu apa lagi? 
Mulakan langkah pertama. 
Kita tidak tahu keupayaan kita selagi belum mencuba. 



Marilah sama-sama mengejar pelangi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...