Saturday 6 July 2013

Berusaha dan Bertabahlah


Teks oleh: Mazlia Murat

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.


Beberapa hari ini, saya keletihan. Banyak memaksa minda untuk berfikir dan bekerja. Maklumlah, sudah bermalas-malasan untuk satu tempoh yang agak panjang.

Saya sedang berusaha menyiapkan e-book yang ditulis bersama seorang penulis dari rumah yang sudah berjaya. Perlu siapkan 20 bab. Bahan beliau sudah ada, saya perlu semak, pilih yang sesuai, olah semula, dan jadikan 20 bab. Saya baru tulis empat bab. Itu pun belum cukup 10 muka surat untuk setiap bab.

Sasarannya, saya perlu siapkan secepat mungkin. Paling lewat sebelum Syawal. Bulan Ramadan, saya lemau sedikit. Apatah lagi ini kali pertama mengandung. Sudah sarat pula. Saya pun tidak dapat bayangkan bagaimana mahu menempuh Ramadan. Bertenagakah saya? Mampukah minda saya berfungsi dengan baik?

Sya pun tidak pasti, saya akan berjaya ataupun tidak menyiapkan mengikut sasaran. Namun, saya bukan jenis orang yang cepat mengalah. Jadi, saya akan berusaha dan berusaha. Bukankah usaha tangga kejayaan? :)

Selebihnya saya hanya mampu berdoa dan bertawakal.

Sesiapa yang terasa mahu menulis e-book, boleh PM saya untuk menyertai kelas online asas blog. Apa kaitan blog dan e-book? Saya akan jelaskan, PM saya dahulu di Facebook Mazlia Murat ataupun di e-mel mazliamurat@gmail.com


Marilah bersama-sama mengejar pelangi.  

1 comment:

  1. Boleh sahaja berpuasa walaupun sedang sarat. Dua kali saya mengandung dalam bulan puasa..mungkin boleh cuba masa berbuka makan 3 biji kurma dan susu suam dahulu. Begitu juga masa sahur, Insya-Allah. Kemudian makan macam biasa...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...