Monday 15 July 2013

Biar Lambat Asalkan Bergerak


Teks oleh: Mazlia Murat


Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.

Beberapa hari saya tidak menulis sebarang entri di blog. Memasuki Ramadan, hati saya dilanda resah. Banyak perkara yang bermain dalam fikiran. Rindu seorang anak. Resah seorang bakal ibu. Gundah seorang yang mahu menjayakan misi bekerja dari rumah.

Lalu, saya memilih untuk berdiam dan perlahan-lahan menggerakkan apa yang sedang saya lakukan. Tekad saya, biar saya merangkak, biar saya bergerak perlahan, sedikit hari demi hari, daripada terus berhenti dan mengalah.

Dua hari lepas ajakan kali kedua daripada seorang kenalan di Facebook saya sahut walaupun berat hati. Belum cuba, belum tahu. Dengan keyakinan pada tahap kosong, saya redah sahaja.
Sebentar tadi, panggilan dari rakan yang sudah lama saya kenal tadi, buat hati saya postif sedikit. Buat masa ini, saya terima sahaja semua 'input' yang masuk. Semuanya saya anggap ketentuan Allah yang Esa. Saya mahu mempositifkan diri dan bersangka baik.

Saya harap semua yang berhadapan dilema seperti saya juga berfikiran positif. Kita usaha perlahan-lahan. Insya Allah, kita akan nampak hasilnya kelak. Buat masa ini, kita berusaha dan bertabah sahaja.

Serahkan kepada Dia yang lebih mengetahui.


Marilah kita bersama-sama mengejar pelangi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...