Sunday 29 December 2013

Langkah Demi Langkah

Teks: Mazlia Murat
Foto: Carian Google

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.


Tahun 2013 memang tahun yang mencabar untuk saya. Apabila saya berhenti kerja kerana sebab peribadi, fokus saya hanya pada sebab itu sahaja. Apabila sebab itu sudah tiada, maka saya rasa hilang arah. Saya mula resah memikirkan saya perlu menyusun semula hidup saya.

Sebagai orang yang sudah biasa ada pendapatan sendiri, memang saya resah. Ke mana hala tuju saya? Mahu kembali bekerja di pejabat, saya serba salah apabila membaca kisah demi kisah anak yang didera. Apatah lagi, saya memang teringin sangat bekerja di rumah.

Kemahiran saya adalah menulis. Namun, sudah 2 tahun saya berhenti menulis. Blog ini medium untuk saya berlatih menulis dan berkongsi. Apabila kita berkongsi, banyak sebenarnya yang kita peroleh kembali.

Alhamdulillah, idea sudah kembali. E-book pertama sudah siap dengan bantuan pandangan dan dorongan Puan Masayu Ahmad, pengasas Akademi Bekerja di Rumah.

Kini, saya mahu kembali menulis novel remaja. Bertatih. Langkah demi langkah. Harapnya akan berjaya. Jalan cerita untuk beberapa bab sudah ada dalam buku nota. Semoga saya berjaya menaip cerita ini dan menghantar kepada penerbit seperti yang saya rancangkan.

Insya Allah.

Kepada yang berkongsi matlamat yang sama; mahu melihat buku diterbitkan pada tahun 2014, mari kita berusaha.

Selamat mengejar pelangi.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...