Friday 27 December 2013

Tekanan Seorang Penulis Buku Tip Penulisan

Teks: Mazlia Murat

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.


Panjang tajuk saya hari ini. Ya, saya memang tertekan. Saya stres memikirkan adakah e-book 101 Tip Penulisan Novel saya itu akan mendatangkan manfaat kepada yang membeli dan membacanya.

Saya percaya setiap seorang yang membeli e-book ini, bukan semata-mata membeli 'buku digital' tetapi juga membeli 'harapan' seperti kata seorang rakan di FB saya. Saya cukup bimbang saya mengecewakan mereka, lebih ngeri; membunuh harapan mereka. Setiap sen yang dikeluarkan untuk membeli e-book saya, pastinya hasil usaha mereka. Saya tidak mahu membazirkan penat lelah mereka.

Disebabkan itu, saya sedang berusaha mengemas kini e-book ini. Saya sedangkan kumpulkan kisah inspirasi daripada beberapa orang penulis best seller dan prolifik yang sudi berkongsi kisah mereka. Cabaran sebagai penulis, tip penulisan, teknik penulisan, itulah antara perkongsian mereka.

Saya juga sedang menyemak semula kandungan e-book saya dan membuat perubahan dan penambahan yang dirasakan perlu.

Inilah sahaja yang mampu saya lakukan buat masa ini. Semoga RM30 yang dilaburkan oleh semua pembeli e-book saya tidak tersia-sia.

Kepada pembeli lama, saya sudah janjikan akan memberikan e-book terkini apabila ada kemas kini. Dan janji ini akan berterusan sekiranya pada masa hadapan, saya ada melakukan penambahan lain.

Doakan saya berjaya ya rakan-rakan semua. Semoga e-book ini bukan sahaja medium saya menjana pendapatan RM tetapi juga saham untuk bekalan ke sana kelak.


Selamat mengejar pelangi.


______________

PM Mazlia Murat untuk sebarang pertanyaan.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...