Saturday 19 October 2013

Hari Itu Dalam Sejarah...


Teks oleh: Mazlia Murat

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha pengasih.

Apabila tiada rezeki di satu tempat, mungkin ada rezeki lain yang tertulis untuk kita.
Saya bersama empat penulis lain ada menulis satu siri buku cerita berilustrasi untuk kanak-kanak. Kisah Si Puteri. Buku kedua jualannya paling tinggi, manakala buku ketiga paling sedikit; sekarang saya tidak pasti.

Sewaktu saya baru beberapa hari berpantang, saya menerima panggilan telefon daripada staf pemasaran PTS. Beliau memaklumkan wakil penulis dijemput untuk sesi di RTM. Buku kami tercalon untuk Anugerah Buku PNM-RTM. Buku ketiga untuk siri itu. Kami Puteri Hebat. Saya waktu itu sedang tidur. Mamai dan lemah saya menerima berita itu tanpa perasaan.

Pada malam majlis berlangsung, saya tidak hadir kerana masih berpantang. Kami menang. Subhanallah... Alhamdulillah.

Plak hadiah saya masih di PTS.  Nanti saya ambil dan letak gambar di sini. :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...