Wednesday 30 October 2013

Ulasan Pelajar Kelas Online - Kizeewatty Zainal





Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha pengasih. 
Berikut adalah ulasan salah seorang daripada pelajar kelas online.
________________________________

Saya mulakan penulisan saya dalam keadaan santai kerana kelas ini tidak 
mempunyai had masa yang ditetapkan. Terpulang pada masa terluang kita 
untuk membina blog masing-masing  Arahan yang jelas diberikan mentor 
kami setiap kali tugasan yang diberikan. Bagi yang kurang faham dan arif 
engan dunia alam maya ini kita digalakkan bertanya sehingga kita 
betul-betul paham. Jangan malu dan segan kerana tiap soalan kita 
dapat membantu rakan-rakan yang lain.

Pengalaman saya selaku orang yang buta IT, pada mulanya saya masih 
tidak memahami sebahagian tugasan dan cara melayari dunia blog 
walaupun telah diterangkan satu persatu. Saya ambil inisiatif lain, 
hendak seribu daya kan. Saya mula belajar dengan kawan di pejabat 
selepas waktu bekerja. Akhirnya dengan mudah saya dapat memahami 
konsep blog ini. Blog saya juga selalu dipantau oleh mentor dan banyak 
nasihat-nasihat berguna diberikan untuk menjadikan blog ini lebih tampak 
professional di mata pembaca.

Saya diajar dari seseorang yang tidak tahu apa-apa hingga kepada terbinanya 
satu blog yang boleh saya bawa lebih jauh lagi. Saya juga diajar cara-cara 
membina penjenamaan nama kita di ruang IT, membina url blog, membina 
kategori berdasarkan pengalaman dan apa yang ingin dikongsikan.

Paling penting niat kita berblogging ini kerana Allah s.w.t, untuk mambantu 
lebih ramai pembaca mencapai impian menjana pendapatan dengan bekerja 
dari rumah. Melalui kelas blog ini, kawan-kawan baru saya semakin ramai 
dan setiap daripada mereka mempunyai hobi, bakat dan pengalaman berbeza. 
Mereka sentiasa memberi impak positif dalam hidup saya dan bermulalah 
perkongsian ilmu antara kami. Mereka merupakan guru dan kawan yang banyak
membantu dan mendorong saya. 


________________________________________

PM saya MAZLIA MURAT untuk pertanyaan dan pendaftaran.

Selamat mengejar pelangi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...