Thursday 28 November 2013

CH: Pilih Kawan Yang Positif

Teks: Mazlia Murat


Tahun 2003, saya lost seketika selepas tamat belajar. Saya 'berkenalan' dengan seorang kaunselor, melalui satu ruangan dalam majalah. Saya e-mel kepada beliau, meluahkan kekusutan saya. Beliau balas dan saya ikut nasihat beliau. Pesan beliau kepada saya, lebih kurang begini, "Berkawanlah dengan orang yang memiliki impian yang sama kerana kawan begini akan mendorong kita untuk mencapai impian kita."

Kepada kaunselor itu, walaupun kita tidak berhubung lagi, saya sentiasa kenang jasa Puan. Disebabkan nasihat Puan dan dengan izin Tuhan, saya melakukan kerja yang saya minati selama beberapa tahun ini. Kerja yang jauh berbeza daripada bidang pengajian di universiti.


Kini, saya berusaha untuk mengikut kembali nasihat beliau. Saya sedang menuju fasa baru dalam hidup, dan alhamdulillah, saya ditemukan dengan kawan-kawan yang baik hati dan banyak memberi dorongan dan tunjuk ajar. Saya tidak tahu saya akan berjaya ataupun tidak, tetapi yang saya tahu saya mesti berjaya. Err…


Semua orang ada titik bermula. Apabila rasa mahu mengalah, cari kawan yang mampu mendorong kita. Jauhi kawan yang hanya mempersendakan impian kita. Kawan yang suka merendah-rendahkan kita bukanlah kawan dalam erti kata sebenar. Jangan biarkan diri kita dipengaruhi oleh unsur negatif.

Kesimpulannya, sesiapa yang mahu mendaftar kelas online boleh PM saya. Ada 4 kelas yang boleh dipilih:
1. Kelas asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog dan fan page khusus untuk mula bisnes
3. Kelas iklan mudah.my
4. Kelas asas blog dan penulisan kreatif


p/s: Okey, saya tahu kesimpulan saya tiada kaitan dengan entri ini. 




_______

PM Mazlia Murat untuk sebarang pertanyaan.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...